Gå til innhold

Kommunikasjon og samarbeid

Hvordan de deltakere og aktivitetsgruppene i nettverket ønsker å organisere sitt samarbeid er valgfritt. Vi har imidlertid noen innspill og forslag så ikke alle trenger å bruke tid og energi på å tenke ut dette på egen hånd.

Møter
Vi anbefaler at møtene enten korte og effektive, eller lange og hyggelige. Møt hjemme eller på kafé. Prøv uansett å holde antall møter til et minimum. Mye kan avklares per e-post, telefon el.l.

Informasjon
Har gruppa informasjon som ønskes delt med andre i nettverket, kan dette deles på Facebook-gruppa vår Bærekraftige liv i Bø. I tillegg sender vi ut et månedlig nyhetsbrev (kanskje litt hyppigere nå i starten), hvor informasjonen som er nyttig for flere kan komme med (send innspill via kontaktsida vår eller via fellesadressen vår (blivibo krøllalfategn gmail punktum com)

Markedsføring av aktiviteter
Bruk gjerne Facebook-gruppa Bærekraftige liv i Bø til å informere om aktiviteten og opprett eventuelle FB-eventer via denne. I tillegg kan info som ønskes med i vår månedlige e-postutsending,

Samarbeidsverktøy
E-post er nyttig og når ut til alle i gruppa. Men lange diskusjoner eller detlalplanlegging kan med fordel tas på andre plattformer. F.eks. www.trello/bliv. (opprett Trello-bruker og lag et eget «board» for aktiviteten).
Man kan også opprette en lukket Facebook-event. Opprettes denne via Facebook-gruppa vår vil alle der automatisk bli invitert til å bli med på aktiviteten. Dette kan altså være nyttig både når man vil ha med seg flere til planleggingen av aktiviteten og senere når man vil invitere alle til å komme på den (hvis det er et arrangement, da). For å skille mellom en planleggingsevent og et arrangement, kan førstnevnte kalles «Planlegging – Aktvitetsnavn».

%d bloggere like this: